Herdenking Militaire Erehof ‘s-Gravenhage (NLD-1940)

Stichting Herdenking Militaire Erehof ‘s-Gravenhage

“OPDAT WIJ NIET VERGETEN”

De Stichting Herdenking Militaire Erehof ‘s-Gravenhage zet zich in voor het Militaire Erehof op de Algemene begraafplaats te Den Haag.

Op het Erehof staat een monument met daarop 167 namen van gesneuvelde militairen. In de Slag om de Residentie sneuvelden zeker 546 Nederlandse militairen.  Samen met enkele militairen die elders sneuvelden, liggen op dit Militaire Erehof 167 militairen begraven.

De Stichting organiseert de jaarlijkse herdenking en doet daarnaast ook veel research. Zo worden onder meer nabestaanden van de gesneuvelden opgespoord en wordt het verhaal over iedere gesneuvelde vastgelegd.

Het doel is de gedachten aan die tijd levendig te houden, de gesneuvelden te herdenken en het Erehof voor nu en de toekomstige generaties te behouden.